Lediga jobb

SBAB söker erfaren Fastighetsvärderare

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Värdering

Är nytänkande och engagerade medarbetare viktigt för dig i ditt arbete? Drivs du av långsiktiga relationer? Vill du vara delaktig i hela affären?

Bakgrund
Bank & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo. Vi växer och tar marknadsandelar.

Till enheten Fastighetsvärdering i Stockholm söker vi nu en erfaren fastighetsvärderare. Vi söker dig som drivs av att jobba kundnära och att vara med i hela affären där du bidrar med din spetskompetens.

Enheten Fastighetsvärdering
Enheten Fastighetsvärdering har det operativa ansvaret för att säkerställa marknadsvärden för SBAB-koncernens säkerheter i form av fastigheter och nyttjanderätter. Vi stöttar verksamheten med kvalificerad rådgivning inom fastighetsvärdering i samband med kreditgivning och ansvarar för regulatoriska omvärderingar av koncernens säkerheter.

Fastighetsvärdering består av sex fastighetsvärderare i Stockholm, två i Malmö, tre småhus- och lägenhetsvärderare i Karlstad samt chef Fastighetsvärdering. Vi söker nu ytterligare en fastighetsvärderare med placering i Stockholm.

Rollen
Rollen består främst av värdering av flerbostadsfastigheter i samband med utlåning till fastighetsföretag och bostadsrättsföreningar men även andra fastighetstyper förekommer. Du ingår i ett affärsteam tillsammans med engagerade kundansvariga, analytiker och kredithandläggare. En del av rollen är även regelbundna omvärderingar av fastigheter i enlighet med lagar och regler. Våra kunder äger fastigheter över stora delar av landet så du kommer få möjlighet att se dig om. Du kommer arbeta nära affärsområde Företag och Brf och dina fastighetsvärderingar är en viktig del av kreditprocessen, likaså att du kan agera bollplank till kundansvariga och analytiker. I jobbet ingår att ha många kontakter internt såväl som externt och att utbilda andra medarbetare i organisationen, så du behöver ha lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift.

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som Civilingenjör, Civilekonom eller motsvarande med flera års praktisk arbetslivserfarenhet från fastighetsvärdering. Kanske söker du idag en bredare roll och vill jobba närmare besluten och utnyttja din kompetens till fullo? Erfarenhet från transaktion eller fastighetsförvaltning är meriterande. Att du uppfyller kraven som av Samhällsbyggarna auktoriserad fastighetsvärderare eller är certifierad av RICS ser vi som starkt meriterande.

Personliga egenskaper
För denna roll söker vid dig som är positiv, prestigelös, driven och analytiskt lagd. Du trivs med att arbeta kundorienterat och att ha många kontaktytor. Engagemang och nära samarbeten är viktiga

hörnstenar i ditt arbete. Vi tror också att du är strukturerad då arbetet periodvis är intensivt med korta deadlines.

Med ditt strategiska tänk och framåtanda medverkar du i hela bolagets utveckling. Du tar initiativ till och driver förbättringar av våra processer och är en engagerad medlem i gruppen Fastighetsvärdering. Vi ser att du har en förmåga att ta till dig regelverk, förstå risker i och utveckling av fastighets- och bostadsmarknaden i allmänhet och enskilda objekt i synnerhet.

Vår omvärld förändras i en allt snabbare takt och ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald, för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande och att aktivt ta ställning för att olikheter berikar.

Vi erbjuder dig

  • stora möjligheter att vara delaktig i hela affären
  • möjligheten att vara med i olika utvecklingsprojekt
  • ett företag som värdesätter kvalitet
  • en inkluderande företagskultur med tydliga och levande värderingar.

För mer information och ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 26 oktober 2020.

I denna rekrytering samarbetar vi med Real Competence. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Mats Ringström på mats.ringstrom@realcompetence.se alternativt 070-872 41 41.

I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil.

Välkommen med din ansökan!

Om SBAB
SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision – att erbjuda Sveriges bästa bolån – arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Därför är Booli en del av SBAB. Booli utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. SBAB bidrar till bättre boende och boendeekonomi och arbetar därför med FN:s globala hållbarhetsmål inom ramen för Agenda 2030. Målen utgör en integrerad del av SBAB:s hållbara styrmodell och dagliga arbete. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex och enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser bland större företag. Antalet kunder uppgår till cirka 500 000 och vi är cirka 800 medarbetare.