Lediga jobb

Projektledare med fastighetsansvar till Kungl. Tennishallen

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Projektledning

Kungl. Tennishallen ägs av KLTK som är en av Europas ledande tennisklubbar, den enda tennisförening i landet som drivs efter samma mönster som de främsta klubbarna i världen. När Kungl. Tennishallen invigdes 1943 var arenan en utpräglad evenemangsarena. Alla typer av evenemang har passerat revy genom åren, både interna och publika. Vi har gästats av konserter, TV-shower, isdans, boxningsgalor, bolagsstämmor, mässor, religiösa stormöten, basket, företagsevenemang och födelsedagskalas. Idag tillåter den mycket omfattande tennisverksamheten endast 3–4 årliga externa arrangemang.

En dag på jobbet
Du är på plats tidigt och ändå har hallen varit öppet en stund. Första gymgästen kommer redan 06.30 och strax efter börjar tennis- och squashbanorna banorna fyllas på.

Du går igenom dagens arbetsuppgifter för fastighetspersonalen och därefter samma procedur för parkpersonalen. Det måste gå undan eftersom du snart har ett säljmöte med en tänkbar evenemangshyresgäst och innan dess ska du följa upp de arbetsuppgifter som du fördelade dagen före.

Efter mötet med eventarrangören gäller det att gå ronden; städning, lampor, handdukar i omklädningsrummen, tvålen, papperskorgarna, kvarglömda kläder – allt skall vara i den ordning man kan förvänta sig av en av Europas ledande tennisklubbar.

Sedan tillbaks på ditt rum för att jaga leverantörerna, byggare av den nya bastun, rörmokaren som ska fixa brunnen i restaurangköket, parabol-Hasse som lovat ändra TV-kanalerna så att medlemmarna kan se Nadal från Miami och trädgårdsgänget som ska plantera nya buskar i parken.

Nytt möte igen, denna gång med arrangören av Stockholm Open. Årets evenemang ska planeras i detalj, inflyttning, elförsörjning, lokaler, tidplaner och checklistor. Allt måste dokumenteras i detalj efter mötet!

Äntligen lunch! Då ringer telefonen, det är en medlem som inte är nöjd med temperaturen i bastun. Han vill ha 87 grader och vi har 92. Du förklarar diplomatiskt att alla medlemmar inte har samma önskemål om värmen men 92 är en bra kompromiss. Nu lunch. Som tur är lagar kocken Magnus i vår egen restaurang väldig god mat. Du slår dig ner ensam för att hämta lite kraft, då ringer telefonen. Det är hyresgästen från Toyota som undrar varför medlemmar ställt sina bilar på deras parkering.

Nu har du bara halva dagen kvar. Ikväll är det möte med Tävlingskommittén för Kungens Kanna. En av världens mest prestigefyllda juniortävlingar. Sedan är den arbetsdagen över och endast resten av arbetsåret återstår.

Din roll
Du ansvarar för upphandlingar och ombyggnationer samt kontakt med hyresgäster, leverantörer och samarbetspartners. Till din hjälp har du tre fastighetsskötare och en städledare som tar hand om den dagliga driften. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till klubbens Generalsekreterare. Du är också med och planerar större evenemang och är på plats och bistår arrangörer och gäster så att deras upplevelse av arenan blir maximal och minnesvärd.

Över en 12-månadersperiod fördelas ditt arbete ungefär med 10 % evenemang, 30 % byggnation/renovering samt resterande 60 % den dagliga driften med ”puts och studs”.

Personal
Du har arbetsledaransvar för tre fastighetsskötare och en städledare.

Din profil
Du har ett genuint intresse av att driva projekt. Du kan leda leverantörer med fast hand och du har respekt för tidplaner och deadlines. Du gillar ordning och reda och skulle med stolthet vilja ta ansvar för en tennisanläggning som av många anses vara en av världens främsta. Det är meriterande om du har tennisbakgrund och/eller ett tennisintresse.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en unik, spännande och attraktiv tjänst och har en trivsam och högpresterande kultur där den lilla fasta arbetsgruppens prestationer märks och uppskattas av KLTK:s medlemmar. Vi har troligen Sveriges nöjdaste tennismedlemmar.

Din ansökan
Välkommen med din ansökan till vår rekryteringskonsult, Lars Einar Engström på lars.engstrom@edcolbyltd.com, före 28 februari. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan. Frågor besvaras av Lars Einar på telefon 0708–664382.