Lediga jobb

Projektansvarig till Slussgården

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Projektutveckling

Slussgården förvaltar och hyr ut kontors- och affärslokaler på Södermalm och hotell- och konferenslokaler på Lidingö. Vi erbjuder också FM-tjänster till våra hyresgäster i form av kontors- och konferensservice. Total yta om ca 60 000 kvm. Fastigheterna inom Slussgården ingår i SKL Fastigheter och Service AB med 48 anställda som i sin tur ingår i SKL koncernen (Sveriges Kommuner och Landsting).

PROJEKTANSVARIG TILL SLUSSGÅRDEN
Är du en nytänkande och kvalitetsmedveten person som vill bygga långsiktigt och hållbart? Brinner du för hållbarhet, projektutveckling, byggnation och fastighetsfrågor?

Vi förstärker nu vårt fastighetsteam med en projektansvarig då vi de närmaste fem åren har flera större projekt på gång. I denna nya roll har du möjlighet att bygga upp och forma projektverksamheten på Slussgården. Exempel på spännande projekt i ditt arbete blir arbetet med vårt nya huvudkontor Kv. Snäckan 8, samt omdaning av vårt gamla och utvecklingen av Kv. Sandbackarna 38–39 invid Slussen.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att ansvara och projektleda våra kommersiella utvecklingsprojekt både för ny- och ombyggnationer. I din roll som beställare i projekten kommer du att arbeta med förstudie, projektering, byggnation och avslut samt följa upp projekten utifrån fastställda kvalitets-, ekonomi- och tidsramar. Du kommer att upphandla och följa upp konsulter och entreprenörer, avropa ramavtalsleverantörer, samverka med hyresgäster och andra externa och interna aktörer. Du kommer också ha kontakt med myndigheter, ansvara för entreprenad- och myndighetsbesiktningar i samband med projekt samt medverka i bolagets utveckling.

Du är rådgivare gentemot verksamheten i fastighetsfrågor, tar fram beslutsunderlag för inventeringar och ansvarar för ekonomiska sammanställningar. Du stöttar förvaltare i projekt som genomförs inom förvaltningsuppdragen och ger stöd i produktions- och investeringskalkyler i mindre projekt. Du rapporterar till Fastighetschefen.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom bygg och fastighet samt flera års erfarenhet i beställarrollen exempelvis som byggprojektledare. Kunskaper och erfarenhet av arbete med PBL är ett krav samt att du har erfarenhet av ledning av detalj- och bygglovsprocesser. Det är meriterande om du har kunskap inom entreprenadjuridik, hyresjuridik och byggteknik. Det är viktigt att ha förståelse för hyresgästen och du har eventuellt också arbetat som fastighetsförvaltare. Erfarenhet av LOU är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.

Som person är du drivande, affärsmässig och en problemlösare. Du är strukturerad och noggrann samt resultat- och kvalitetsorienterad. Du är van att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du har en god kommunikativ förmåga och samarbetar bra med kollegor, leverantörer och kunder. Du är van att arbeta mot deadlines och gillar att tänka i nya banor.

För mer information om anställningen och ansökan
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning: Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Stockholm, Slussen.

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se/lediga-jobb. Ansökningar behandlas löpande. Välkommen med din ansökan senast den 16 januari 2019. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Aliki Anderberg via aliki.anderberg@realcompetence.se eller via tfn, 070-577 2993.