Lediga jobb

Medarbetare till transaktionsteamet på SBF

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Transaktion

Medarbetare till transaktionsteamet på SBF

SBF är ett fondbolag som förvaltar två fastighetsfonder inriktade mot privatpersoner och institutionella investerare. Idag har man ett fastighetsvärde om 4,2 miljarder kronor. Bolaget har som ambition att öka förvärvstempot rejält under de kommande åren och söker därför en driven medarbetare till sitt transaktionsteam i Stockholm. Rollen är en heltidsanställning med placering på SBFs kontor på Birger Jarlsgatan 41.

Om tjänsten

Tjänsten passar perfekt för dig som har ett stort finansiellt intresse, sinne för siffror och gillar att göra affärer. Du tycker att fastighetsmarknaden är intressant och du är duktig på att identifiera nyckelaspekter i en investering, både positiva och negativa. Du ska ha lätt för att lära samt vara flexibel och prestigelös. Jobbet innebär arbetsuppgifter av varierande karaktär, såväl högt som lågt. Din huvudfokus är transaktion, men ibland kan du även få assistera inom andra arbetsområden – till exempel affärsutveckling och kapitalintag.

I rollen analyserar du fastigheter belägna över hela Sverige och resor till dessa är en viktig del av arbetet. Eget körkort är ett plus. SBF har höga tillväxtambitioner och arbetet kommer periodvis att vara intensivt.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Analys av potentiella förvärv och övergripande ”detektivarbete” (genomgång av material, preliminär ortsanalys, analys av säljare), främst inom hyresbostäder i Sverige.
  • Upprättande av förvärvskalkyl, med tillhörande analys av intäkter/kostnader, potentiella projekt, uppsidor/nedsidor etc, samt utveckling av befintliga och nya analysverktyg i Excel.
  • Identifiering av förvärvsmöjligheter genom direktkontakt med fastighetsägare och fastighetsmäklare
  • Assistera och koordinera projekt/DD-process, samt ansvara för presentation för transaktionsteam och Investeringskommitté, samt assistera vid avtalsförhandling
  • Assistera vid closing (koordinering av relevant info mellan parterna internt och externt)
  • Övriga administrativa uppgifter relaterat till regelefterlevnad, compliance etc
  • Vid behov assistera affärsutveckling och kapitalintag, bland annat med framtagande av data och statistik samt produktion av presentationsmaterial etc 

Profil

  • Civilingenjörsexamen/ Civilekonom eller annan relevant akademisk examen inom fastighetsekonomi.
  • Minst 1 års erfarenhet från andra analys/transaktions-tjänster inom finans- eller fastighetsbranschen.
  • Lösningsinriktad, driven och med sinne för affärer.
  • Noggrann och självgående i Excel.
  • Kommunikativ och duktig på att sammanfatta och presentera.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan för tjänsten via www.boardtalk.se. Frågor besvaras av Johan Magnusson (072-248 65 31) e-mail, johan.magnusson@boardtalk.se eller av Emelie Blomkvist (070 790 88 36) e-mail, emelie.blomkvist@boardtalk.se. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Om SBF

På SBF arbetar cirka 35 medarbetare inom transaktion, kapitalanskaffning, ekonomi och förvaltning – fördelade på tre kontor i Stockholm, Malmö och Kalmar. Vi är entreprenöriella, kreativa och älskar att göra affärer och skapa värden. Då teamet är litet är det här en ypperlig möjlighet att få exponering mot fastighetsinvesteringar och en möjlighet att få driva egna processer tidigt i karriären. Läs mer på www.sbfbostad.se.