Lediga jobb

Kommersiell fastighetsförvaltare till Corem Stockholm Södra

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Kategori(er):
    Förvaltning
  • I samarbete med:
    Proper People logotyp

Gillar du att göra affärer och att bygga relationer? Vi söker dig som har erfarenhet från kommersiell förvaltning och som vill jobba i ett utvecklingsinriktat och trivsamt fastighetsbolag i söderort.

Välkommen till ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag! Vi på Corem förvärvar, förvaltar, förädlar och bygger nya fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. Vi har ett långsiktigt perspektiv där vi förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till våra hyresgäster.

Vi söker erfaren kommersiell fastighetsförvaltare till Corem Property Group Stockholm Södra
Är du en senior fastighetsförvaltare som drivs av kundrelationer och av att göra affärer? Är du bra på att bygga relationer och en god förhandlare som vill arbeta i ett fartfyllt och utvecklingsinriktat fastighetsbolag? Till Corems affärsenhet Stockholm Södra och Globen söker vi nu dig som tycker om att arbeta långsiktigt och som gillar när det händer mycket!

Tjänsten
I rollen som kommersiell fastighetsförvaltare kommer fokus framför allt att ligga på kundrelationer och på att hitta lösningar för befintliga kunder så att de kan växa och utvecklas. Affärsansvaret för projekt ligger i rollen och du deltar i projekten men ansvarar inte för att driva dem. Du arbetar i en grupp med två andra kommersiella fastighetsförvaltare och en förvaltningsassistent. På kontoret finns sammanlagt ca 25 medarbetare. Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Planera och utföra arbetet utifrån budget- och resultatansvaret
  • Dagliga hyresgästkontakter och sedvanliga förhandlingar med hyresgästerna rörande framför allt omförhandlingar
  • Delta aktivt inom uthyrnings- och projektverksamheten
  • Delta aktivt i arbetet med marknadsföring och kundarrangemang
  • Arbeta med förbättringar och kostnadsbesparingar
  • Upprättande, tecknande, bevakning och uppföljning av hyresavtal
  • Aktivt nätverkande
  • Medverka vid upphandling av tjänster och utrustning

Placering är på vårt kontor på Arenavägen 27 i Globen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett brett arbetsfält i ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi är den största fastighetsägaren i Globen med har ett spännande bestånd som kommer att utvecklas i takt med att området Slakthusområdet/Globen byggs ut och byggs om. Fastigheterna består till största delen av kontor och du kommer få möjlighet att göra intressanta affärer. Vi har ett starkt varumärke och företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar.

Din bakgrund och person
Du har relevant utbildning för rollen och gedigen erfarenhet som kommersiell förvaltare med erfarenhet av förhandlingssituationer. Du har vana av att ha budget- och resultatansvar och vi ser gärna att du har kännedom om teknik i fastigheter. Som person är du trygg i dig själv, har lätt för att samarbeta, är förtroendeingivande och affärsmässig. Vi värdesätter teamorienterade kollegor där man bidrar till gruppen både socialt och genom erfarenhetsutbyte.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 8 september 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult

Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.