Lediga jobb

INTERIMSUPPDRAG AFFÄRSUTVECKLARE RETAIL

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Affärsutveckling
Vill du ansvara för att ta fram strategier och konceptutveckla handel i några av Stockholm citys bästa lägen? Vår uppdragsgivare är ett fastighetsbolag med gott renommé som söker en erfaren affärsutvecklare för uppdrag under ett års tid.

Bakgrund

Vår uppdragsgivare förvaltar och utvecklar huvudsakligen kontors- och butiksfastigheter i centrala lägen. Grundstrategin är långsiktigt ägande av välbelägna och högkvalitativa fastigheter, vilket skapar en löpande god avkastning och värdeutveckling. Genom aktiv projekt- och fastighetsutveckling uppnås ytterligare värdeutveckling. Bolaget kännetecknas av hög grad av professionalism med fokus på goda affärer, hållbarhet och långsiktighet. Till ett längre konsultuppdrag söker vi nu en strategisk och driven affärsutvecklare retail.

Tjänsten

Som affärsutvecklare retail kommer du att driva den strategiska affärsutvecklingen inom handel för en avgränsad geografisk del av fastighetsbeståndet i Stockholms innerstad. Du arbetar med ett brett segment av hyresgäster och har ett koncept- och affärsutvecklingsansvar.
I ditt ansvarsområde ingår bl.a:
  • Förädla och utveckla handelsplatser inom en handelsplats eller ett handelsstråk.
  • Driva och vara ansvarig för uthyrningsarbete, om- eller nyförhandlingar med befintliga kunder samt aktiv omflyttning.
  • God kännedom om marknadstrender och aktiv omvärldsbevakning.
  • Nära dialog med kunder/butikshyresgäster och även söka förståelse för deras kunders behov.
  • Samarbeta med olika specialistfunktioner inom bolaget samt med ansvarig fastighetschef
  • Samverka med andra fastighetsägare, affärsutvecklare på andra orter, etablerare och alla handelskonceptföreträdare

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har:
  • Högskoleexamen eller motsvarande utbildning ekonomi/marknadsföring alternativt fastighetsekonomi.
  • Fem års arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen varav minst tre år inom retail.
  • Erfarenhet av att arbeta med försäljning, förhandling och platsutveckling.
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.

Personliga egenskaper

Som person är du utåtriktad och har ett naturligt driv. Du är van vid, och trivs med, att skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer. Andra egenskaper som kännetecknar dig som person är din affärsmässighet och att du är lösningsorienterad.

Du erbjuds

Hos oss får du möjligheten att driva koncept- och affärsutveckling i ett attraktivt fastighetsbestånd hos en välrenommerad uppdragsgivare. Uppdraget löper på heltid i ca ett år med uppstart under mars månad.

För mer information och ansökan

Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Tillsättning av uppdraget sker så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan! Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Gardner Larsson: cecilia.gardner.larsson@realcompetence.se alternativt 073-3113949.

Om Real Competence

Real Competence grundades år 2000 och har gedigen erfarenhet inom fastighetsbranschen. Bolagets affärsidé är rekrytering, inhyrning och rådgivning till fastighetsbranschen och samhällsbyggnadssektorn. Våra medarbetare har mångårig erfarenhet både inom kompetensförsörjningsfrågor och från fastighetsbranschen. Våra kunder är både stora och små företag inom branschen: fastighets- och konsultbolag, byggbolag, banker, institutioner samt offentliga förvaltningar. Kännetecknande för Real Competence är långsiktiga och förtroendefulla kund-, konsult- och kandidatrelationer vilka bygger på ett etiskt förhållningssätt i arbetet. Många av våra kunder följer oss sedan starten. Vår verksamhet är främst koncentrerad till Stockholmsområdet med omnejd men vi genomför regelbundet uppdrag i hela landet. Vi sitter i trevliga lokaler på Kungsgatan i Stockholm. För mer information om bolaget: www.realcompetence.se