Lediga jobb

Hyresadministratör till Hässelbyhem

  • Wallfast AB

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Hyresadministratör

Med ca 4.000 lägenheter och ett flertal kommersiella fastigheter i Stockholmsområdet räknas fastighetsbolaget Wallfast AB till ett av Stockholms största privata fastighetsbolag. Wallfast ingår i Soya-koncernen som består av ett antal företag verksamma främst inom shipping, fastigheter och miljöteknik. Totalt arbetar 1.500 personer i något av Soya-koncernens bolag. Samtliga koncerngemensamma funktioner är samlade i ett internt servicebolag, Soya Group Support AB. Fastigheterna sköts av Wallfast AB och Hässelby Hem AB.

Genom dotterbolaget Hässelby Hem AB, som bildades 2008, vill vi långsiktigt förvalta och utveckla fastigheter och områden i Hässelby. Hässelby Hem äger och förvaltar drygt 2.400 lägenheter i Hässelby Strand, Hässelby Gård och Hässelby Villastad. Vårt kontor finns på Persikogatan 28 i Hässelby Strand. Vår vision är att ge er hyresgäster ett kvalitativt boende i välskötta hus.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Hyresadministratör som kommer att vara anställd i Hässelby Hem AB vilket innebär det att du har en central och viktig roll i att konstruera och administrera en stor mängd hyresavtal samtidigt som du ska ansvara för receptionen. Tjänsten innebär mycket kontakter med våra hyresgäster samt arbete med bland annat uthyrning, hyreskontrakt, kravärenden och nyckelhantering. Vidare ligger det att ha goda relationer med hyresgäster, myndigheter, hyresgästförening samt regelbundet rapportera status och delta i uppföljningsmöten. Arbetet innebär också att medverka vid avstämningar och prognoser samt fortlöpande följa upp hyresreskontra.

Utöver ovan tillkommer arbetsuppgifter så som att:

  • Ansvara för uthyrning och uppsägning av lägenheter, garage och parkeringsplatser samt hantera nycklar och kvittenser
  • Delta i planeringsmöten
  • Kontakter med bostadsförmedlingen
  • Bistå i avstämnings- och vid prognosarbete
  • Arbeta med Vitec Portal, uthyrningsverktyg och hyresgästsidor
  • Hantering av autogiroansökningar/registrering
  • Fortlöpande följa upp hyresreskontra och rapportera avvikelser
  • I övrigt vara behjälplig med diverse sysslor som kan förekomma på kontoret.

Din profil
I rollen som hyresadministratör ser vi dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har en utmärkt administrativ förmåga. Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god grund i ekonomi på gymnasienivå samt tidigare erfarenhet från reception- och kundtjänst. Du tycker om att arbeta och hantera ett administrativt flöde som ställer krav på struktur och noggrannhet såsom t.ex. ansvara för bolagets kravrutin och samarbete med Intrum Justitia.

Tidigare erfarenheter av att arbeta i hyressystemet Vitec Nova och Vitec Portal samt andra systemstöd är meriterande. För att trivas i denna roll tror vi att du tycker om att arbeta proaktivt, prestigelöst och självgående. Du ges stort ansvar med frihet i rollen och det är viktigt att du som person är flexibel och får energi av att ge service, samarbeta och bygga relationer. Du är kommunikativ och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Vi fäster stor vikt på ditt engagemang och dina personliga egenskaper.

Om Newsec Competence
I denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence.

Vid frågor ang. tjänsten, vänligen kontakta Emelie Sahlsten via emelie.sahlsten@newsec.se eller 070-0125257. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan.