Förvaltningschef – Telge Fastigheter
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.
Vi värdesätter varje individs unika förmågor och potential. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.
Så här säger Peter Hornwall, rekryterande chef om rollen:
”Rollen som förvaltningschef är spännande då du kommer ha möjlighet att bidra till att forma ett attraktivt Södertälje. Som chef för enheten kommer du ha en central roll i att säkerställa att våra kommunala och kommersiella fastigheter förvaltas effektivt och hållbart. Vi är lokalförsörjare åt Södertälje kommun och du kommer tillsammans med ett dedikerat team säkerställa att våra lokaler möter verksamheternas behov idag och i framtiden.”
Arbetsuppgifter och ansvar
Som förvaltningschef har du en omväxlande vardag med många kontakter både internt och externt. Du har det övergripande ansvaret för förvaltningen av våra objekt och relationen med våra kunder, leverantörer och andra intressenter. Det innebär att du kommer planera, leda och fördela arbetet inom enheten med ett personalansvar för ca 12 medarbetare. Du förväntas vilja involvera dina medarbetare där ni skapar en gemensam kultur och stöttar samt utvecklar varandra.
Rollen innebär budget- och resultatansvar för vår fastighetsförvaltning. Du förväntas arbeta proaktivt, driva förbättringsarbete samt att övergripande planera och ansvara för löpande och felavhjälpande underhåll.
I dina arbetsuppgifter ingår det att arbeta strategiskt tillsammans med kommunens lokalstrateger och lokalcontrollers för att optimera lokalanvändningen i vårt bestånd. Rollen representerar också Telge Fastigheter i kommunala strategiska lokalforum.
Vi arbetar enligt Lean, där ständiga förbättringar är en viktig komponent för att driva arbetet framåt. Tillsammans med alla andra medarbetare är du förstås med och utvecklar våra interna processer. Du kommer också producera och kvalitetssäkra underlag till företagsledningen och kommunens verksamheter.
Vi är Telge Fastigheter
Telge Fastigheter får människor att mötas! Vi äger och förvaltar rum för livets alla faser så som skolor, förskolor och äldreboenden, liksom kommersiella fastigheter. I dag är vi cirka 100 kollegor inom kompetenserna projekt, fastighetsförvaltning, brand och säkerhet, kvalitet, energi och miljö, fastighetsdrift, lokalvård, affärsstöd och chefstab. Tillsammans arbetar vi för att förvalta och förädla långsiktigt och hållbart, med Lean som ledstjärna.
Telge Fastigheter har förutom kommunala fastigheter även kommersiella lokaler i Södertälje; allt med en totalyta på cirka 450 000 kvadratmeter. Enheten fastighetsförvaltning består idag av nio förvaltningsområden där vi är organiserade för att möta kommunens verksamheter och våra kommersiella kunder med rätt kompetens.
Vår önskelista
Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen ser vi att du är en trygg ledare med naturlig förmåga att skapa och utveckla relationer och strategisk höjd att hantera en stor fastighetsportfölj och driva utveckling.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från chef- och ledarskap. För att lyckas i ditt uppdrag ser vi att du har minst fem års erfarenhet av fastighetsförvaltning i ledande befattning där du haft både kund- och affärsansvar. Du bör ha erfarenhet från förvaltning av kommersiella lokaler eller samhällsfastigheter och därmed erfarenhet av hyresförhandling, uthyrning, avtalsskrivning och budgetering. Du skall ha goda kunskaper om lagar och regler inom fastighetsområdet. Du är en tydlig, inspirerande och prestigelös ledare som hjälper andra vid behov och gärna delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Du har hög social kompetens och drivs av att hitta nya värden för kunden. Viktigt är att du har en analytisk förmåga samt en god affärsförståelse.
Högskoleutbildning inom teknik/ekonomi/juridik/samhällsbyggnad med inriktning fastighet eller motsvarande erfarenhet erhållen på annat sätt.
Självklart känner du igen dig i våra kärnvärden: öppen, enkel, personlig och modig.
Bra svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, samt kunskaper i Office-paketet. Du behöver ha B-körkort för den här tjänsten.
Plus i kanten
Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Vitec fastighetssystem, UNIT-4, Mercur och LOU.
Mångfald, inkludering och trygghet
Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Sista ansökningsdatum
Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, eller senast 7 oktober 2024.
Några frågor?
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Peter Hornwall du ska kontakta på 08-550 222 18. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Välkommen hit, du med!
Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.
Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Ansök om jobb