Lediga jobb

Förvaltare Syd

  • Information

  • Ort:
    Helsingborg
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Förvaltning

SVENSKA HANDELSFASTIGHETER SÖKER FÖRVALTARE SYD

Har du ett intresse för handel och fastigheter? Trivs du bäst i en miljö som präglas av nära samarbeten och ett högt engagemang? Svenska Handelsfastigheter erbjuder en affärsnära roll i ett stabilt fastighetsbolag i tillväxt!

Bakgrund

Svenska Handelsfastigheter är en privat och stabil fastighetsägare som i samverkan med ledande detaljhandelsföretag utvecklar attraktiva handelsplatser. Företagets ägare är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Vi befinner oss i fortsatt tillväxt och söker nu, till vårt kontor i Region Syd, en resultatorienterad förvaltare som vill vara med och driva utvecklingen i regionen.

Idag har vi 126 fastigheter över hela landet och sammanlagt närmare 570 000 kvm kommersiella ytor i portföljen till ett värde av ca 9,6 miljarder kr. Region Syd omfattar idag Linköping och ner till Ystad. Inom regionen finns det ett 60-tal fastigheter. Vi har särskilt fokus på externa handelslägen. Genom ett nära samarbete med detaljhandelskedjor och kommuner och har vi ytterligare handelsytor som tillkommer i takt med att vi växer.

Tjänsten

I rollen som Förvaltare Syd har du ett helhetsansvar för ditt fastighetsbestånd. Din roll är bred och du kommer ha ett nära samarbete med befintlig förvaltare och Regionchef Syd samt övriga kollegor inom bolaget. Du arbetar i en kundnära roll med ansvar för både tekniska och ekonomiska förvaltningen. Ditt uppdrag är att leda utvecklings- och förvaltningsarbetet i beståndet med fokus på driftnetto. Detta genom ett engagerat teamsamarbete med dina kollegor, hyresgäster och externa samarbetspartners.

I rollen ingår löpande ekonomisk förvaltning, uthyrning inkluderat samt kontinuerlig kontakt med dina hyresgäster, entreprenörer, konsulter och andra samarbetspartners. Du har också det yttersta ansvaret för den tekniska förvaltning och myndighetskrav samt planering av fastigheternas drift och projektledning av ombyggnationer.
Genom ditt genuina intresse för relationsbyggande, affärer och fastigheter bidrar du till långsiktiga samarbeten och bolagets utveckling. I denna roll rapporterar du till Regionchef Syd och utgår från vårt kontor i Helsingborg. Tjänsten medför dagliga resor med någon övernattning.

Huvudsakliga arbertsuppgifter

  • Ledning och uppföljning av bolagets entreprenörer
  • Initiera, leda samt upphandla tekniska utredningar och teknikprojekt
  • Vara beställare av ombyggnationer, underhålls- och energiprojekt
  • Ansvara för myndighetskrav inklusive brandsäkerhet
  • Ansvar för hyresförhandling och uthyrning
  • Budget, prognos och uppföljning
  • Upprätta underhållsplaner och genomföra underhållsprojekt

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har relevant utbildning inom fastighet och bygg eller motsvarande erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet från fastighetsförvaltning, gärna inom handel, och har tidigare haft roller med budgetansvar. Vi ser även att du har goda kunskaper inom fastighetsdrift och underhållsprojekt samt god beställarkompetens. Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter känner du dig trygg i att självständigt bedriva effektiv förvaltning av kommersiella fastigheter.

Kanske går du i tankarna att ta en bredare roll där du får ett helhetsansvar för dina fastigheter? Eller att jobba mer affärsnära med handelsfastigheter i ett tight team och nära till besluten?

Oavsett vilket tror vi att du är van att hantera olika kontaktytor på ett exceptionellt sätt och trivs med att arbeta kundnära och målinriktat. Erfarenhet från hyresjuridik och god förhandlingsvana ser vi som starkt meriterande. För denna tjänst är B-körkort ett krav.

Personliga egenskaper

För denna roll söker vi en person som har ett naturligt driv och en trygg personlighet med förmågan att vara lyhörd och vinna förtroende. Då vår affärsidé är att förvalta och förädla våra fastigheter i samverkan med våra hyresgäster är det viktigt att du är relationsskapande, har ett prestigelöst förhållningssätt samt ett kommersiellt tänk. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Naturligtvis är du också van vid, och trivs med att arbeta framåtriktat tillsammans med andra.

I denna rekrytering kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en spännande roll där du med din tidigare erfarenhet inom kommersiell förvaltning själv kan utveckla ditt arbete och vara med och sätta din prägel i regionens utveckling. Hos oss får du möjligheten att vara en del av en platt organisation med korta beslutsvägar hos en stabil och långsiktig fastighetsägare i tillväxt.

För mer information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Svenska Handelsfastigheter med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 30 november 2020. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Farnaz Mortazavi på farnaz.mortazavi@realcompetence.seeller Michaela Axelsson på michaela.axelsson@realcompetence.se

Om Svenska Handelsfastigheter

Svenska Handelsfastigheter är en fastighetsägare som i samverkan med detaljhandeln utvecklar attraktiva handelsplatser. Företagets ägare och finansiering är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Bolaget har grundats av Lennart Sten, Thomas Holm och Johan Röhss. Läs mer på www.handelsfastigheter.se