Lediga jobb

Fastighetsansvarig

  • Information

  • Ort:
    Solna
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Fastighetsansvarig

Kiwa Inspecta är en internationell leverantör av tjänster inom besiktning, provning, certifiering, teknisk konsultation och utbildning. I Sverige är vi 750 medarbetare som arbetar på något av våra 26 lokalkontor, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vi är en del av den globala Kiwa-koncernen som har verksamhet i över 40 länder. Tillsammans arbetar vi för att skapa säkerhet, trygghet och hållbar utveckling för våra kunder världen över.

Trivs du i en administrativ förvaltarroll med många kontaktytor både internt och externt, där din serviceanda och problemlösningsförmåga kommer bli både uppmärksammad och uppskattad? Drivs du av att förbättra och effektivisera processer och rutiner? Är du dessutom nyfiken på att arbeta i ett av världens viktigaste företag när det gäller skyddandet av människors hälsa och säkerhet? Då kanske tjänsten som fastighetsansvarig på Kiwa Inspecta är rätt för dig!

Kiwa Inspecta har kontor på flertalet orter i Sverige, från Malmö i syd till Kiruna i norr. 750 medarbetare arbetar i företaget. Merparten av de anställda utgörs av ingenjörer och tekniska konsulter med säkerhet som fokus. För att än mer fokusera på att ge en bra och kostnadseffektiv service och skapa tydliga rutiner rörande fastigheterna och fordonsadministrationen, har det beslutats att inrätta en ny tjänst som Fastighetsansvarig med ansvar även för företagets fordon. Du kommer att tillhöra avdelningen Finance & Business support. Inom avdelningen arbetar ca 50 personer med ekonomi, inköp, kundservice och IT. Då tjänsten är ny, även om arbetsuppgifterna funnits sedan tidigare, så är möjligheten stor att påverka dess utformning. Det nya, ljusa och luftiga kontoret där du kommer att ha din arbetsplats ligger i Solna.

ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för fastigheter som hyrs gällande villkor och ombyggnader samt har även ansvaret för företagets bilpark/bilkostnader. Vi har idag ca 30 lokaler runt om i Sverige. Varje lokal har ett kontorsutrymme samt någon form av verkstad. Lokalerna hyrs med lite olika löptider. Fordonsparken utgörs av ca 360 tjänstebilar, som administreras av en extern partner.

Det är en administrativ serviceroll och en bred lokalförvaltningsroll med stort utrymme att förbättra och effektivisera processer och rutiner samt att vara delaktig i att utforma och tydliggöra rollen.

Du rapporterar till CFO och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Inget personalansvar ingår i rollen. Resor förekommer vid några tillfällen/månad.

Dina arbetsuppgifter innebär bl a;

  • Fungera som en intern förvaltare – kontaktperson gentemot hyresvärdar samt lokala verksamhetschefer
  • Upprätta och bibehålla goda relationer såväl internt som externt
  • Förbereda underlag för beslut gällande nya avtal fastigheter/fordon
  • Förhandling villkorsändringar, nya avtal fastigheter/fordon.
  • Upprätta budgetprocess
  • Driva lokalpolicy och lokalstrategi
  • Underhållsplan/actionplan – skapa en struktur och planering inför kommande underhåll/ombyggnation och dess inköp
  • Förbättra och effektivisera processer + rutiner
  • Administrera fordonspark och vara kravställare gentemot extern partner
  • Leda ombyggnadsprojekt
  • Strategiskt inköp

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god förmåga att bygga långsiktiga relationer och trivs i en administrativ serviceroll. Vidare söker vi dig som har;

  • Eftergymnasial utbildning inom bygg, teknik eller fastighet alternativt kompetens förvärvad genom mångårig erfarenhet
  • Flera års erfarenhet av administrativt arbete, t ex inom inköp, fastighet, eller liknande roll
  • Mycket god verksamhetsförståelse
  • Erfarenhet av projektledning, gärna från fastighetsbranschen, bör ha förståelse för fastighetsbranschen, bör även vara en god beställare i både interna och externa projekt, kunna prioritera och tidsätta
  • Erfarenhet av strategiskt inköp, avtal och förhandlingar.
  • Erfarenhet av att skapa processer, rutiner för att effektivisera och harmonisera
  • Erfarenhet av planerat underhåll och upprättande av underhållsplaner
  • Körkort krav B
  • Meriterande – att ha arbetat med fordonsadministration av tjänstebilar inklusive omförhandling av dess avtal.

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen så ser vi gärna att du är målmedveten och samvetsgrann samt har en förmåga att kunna prioritera och hitta lösningar på uppkomna problem. Vidare är du självgående och strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer framgångsrikt. I ditt arbete har du en god struktur, du planerar och organiserar på ett effektivt sätt.

Rollen innebär många kontaktytor vilket ställer krav på din förmåga att arbeta bra tillsammans med andra. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är trygg och stabil i dig själv och får ofta höra att du inger ett förtroende.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och sociala färdigheter.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG!

  • Samarbete med engagerade och trevliga kollegor
  • Ett bolag i utveckling med ambitiösa ledare, som är del av en internationell koncern.
  • En nyinrättad tjänst med möjlighet att påverka och forma
  • Förmånen att arbeta i en av världens viktigaste branscher
  • Flextid, marknadsmässig lön och en arbetsgivare som strävar efter en god arbetsmiljö.

BLIR DU NYFIKEN ATT SÖKA!
Om du tycker att tjänsten som Fastighetsansvarig på Kiwa Inspecta passar väl in på dina kvalifikationer och hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Kiwa Inspecta med Fasticon.

För att söka tjänsten, registrera ditt CV på www.fasticonjobb.se. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Sista ansökningsdatum är måndag 30/12. Jag ser fram emot att läsa din ansökan!

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Susanne Bryhn, susanne.bryhn@fasticon.se eller 070-5313425.