Lediga jobb

Ekonomichef till Corem

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Ekonomichef
  • I samarbete med:
    Boardtalk logotyp

Trivs du med att leda personal, ha frihet och ansvar över ditt arbete och leverera ett arbete med hög kvalitet? Vill du även ha en roll där du aktivt stöttar bolagets affär och arbetar i nära samarbete med bolagets egna förvaltning, controllerorganisationen och koncernredovisning och skatt. Då tror vi att denna tjänst hos Nasdaq Large Cap noterade Corem kan passa dig väl.

Du är placerad på bolagets lokaler på Globen, men förväntas vara på företagets olika kontor, främst Östermalm och Nyköping. Ekonomichefens huvudsyfte är att genom en hög kompetens och ett bra ledarskap säkerställa att de svenska dotterbolagens redovisning och rapportering är korrekt och följer gällande lagar och är med god kvalitet. Vidare ansvarar du för att ekonomiavdelningens medarbetare utvecklas och liksom att gemensamma processer utvecklas och digitaliseras. Du ansvarar för ca 20 personer som är placerade på tre olika kontor och ca 350 bolag. I ekonomiavdelningens ansvar ingår bolagsredovisning, leverantörsreskontra och hyresadministration. Ekonomichefen rapporterar till bolagets CFO och ingår i ledningsgruppen för Ekonomi. I ledningsgruppen för Ekonomi ingår förutom Ekonomichef och CFO även Controllerchef, Koncernredovisningsansvariga (även specialister på skatt och komplexa redovisningsfrågor), IT och Hållbarhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda och ansvara för Corems redovisningsfunktion med tydlig målstyrning mot övergripande mål – planering, fortsatt digitalisering och optimering och kalibrering av processer, rutiner, dokumentation och kvalitetssäkring
  • Ansvarig för planering av revision tillsammans med revisorerna
  • Framtagande av årsredovisningar för dotterbolag, utifrån regelverken K2, K3 och RFR2.
  • Fortsätta arbetet med utveckla gemensamma processer, rutiner och driva interna utvecklingsprojekt.
  • Personalansvar för ekonomifunktionen som idag består av ca 20 personer
  • Ansvara för att utveckla organisation och medarbetare inom ekonomi inklusive bemanning och arbetsfördelning på ekonomiavdelningen inklusive rekrytering, utvecklingssamtal och lönerevisioner.
  • Stötta affären genom att ekonomiorganisationen deltar i uthyrningar, transaktioner, budget mm.

Din profil
Corem söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi med bred erfarenhet från revision, redovisningsbyrå och/eller kvalificerade redovisningsroller. Du har arbetat i minst tio år och har erfarenhet från fastighetsbranschen och förstår fastighetsaffären. Du är drivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du ska vara ansvarstagande, noggrann och självgående samt trivas med att driva ett team. Du har ett starkt intresse för ledarskap och personalutveckling.

Att jobba på Corem
Corem har en decentraliserad organisation, och förvaltning i egen regi är en viktig del av vår strategi. Hos oss prioriteras kompetens, trivsel och hälsa högt och arbetsplatsen präglas av engagemang, samarbete och eget ansvar.

Din ansökan
Vill du bli en del av Corem? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Holmberg telefon: 072-853 23 13

Om Corem Property Group
Corem är ett ledande kommersiellt fastighetsbolag, med fokus på storstadsområden och tillväxtorter. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för framtiden, vilket innebär att vi har ett långsiktigt perspektiv i allt vi gör, med kontinuerlig förädling, stadsutveckling och hållbarhet. En central komponent i bolagets verksamhet är lokalt baserad förvaltning i egen regi. Det säkerställer en nära och bra dialog med hyresgäster, som gör att vi kan utvecklas tillsammans.

Corem är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.