Lediga jobb

Ekonomiassistent till Olov Lindgren

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Ekonomi och administration
  • I samarbete med:
    Real Competence logotyp

Vill du arbeta i ett tryggt fastighetsbolag som är präglat av god sammanhållning och stort eget ansvar? Hos Olov Lindgren erbjuds du en utvecklande och varierande roll i ett familjärt bolag med fina fastigheter!

Bakgrund
Olov Lindgren äger och förvaltar alla sina fastigheter. I verksamheten finns cirka 90 medarbetare. Förvaltningen sker med hjälp av egen personal vilket betyder att vi alltid arbetar väldigt nära våra hyresgäster.

Med korta beslutsvägar och engagerade medarbetare kan vi utföra åtgärder med snabb och personlig service samtidigt som vi hela tiden underhåller fastigheterna. Förvaltningsorganisationen är uppdelad på två områden: bostäder, som i sin tur är fördelade på tre förvaltningsområden, samt kommersiella lokaler. Den tekniska avdelningen består av byggservice, fastighetstekniker och drift.

Tjänsten
Som Ekonomiassistent på Olov Lindgren har du en central roll i organisationen där du får möjlighet att arbeta med stor variation inom ekonomi. Du ansvarar för det löpande arbetet på ekonomiavdelningen avseende bland annat leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar och inbetalningar. Du blir en del av ekonomiavdelningen som idag består av fyra personer, men arbetar även i nära samarbete med övriga delar av organisationen såväl som mot externa kontaktytor. Då rollen är ny får du möjlighet att vara med och forma din egen roll och sätta prägel på tjänsten.

I rollen som ekonomiassistent rapporterar du till Ekonomichef och du är en del av ett tight team på huvudkontoret på Drottninggatan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för leverantörsreskontran inkl. betalning
  • Behjälplig med fakturahantering, utskick av påminnelser
  • Löpande bokföring
  • Avstämningar av diverse huvudboks- och bankkonton
  • Registrering av in- och utbetalningar
  • Delaktig i bokslut, budget, rapportering och uppföljning
  • Supportera ekonomiteamet i övriga rutiner på avdelningen

Erfarenhet och kompetens
Vi ser gärna att du har läst inriktning ekonomi på gymnasiet samt har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och dessutom erfarenhet av leverantörsreskontra, olika redovisningsprogram samt goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel.

Då arbetet innebär mycket skriftlig och muntlig kommunikation bör du även ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift. Erfarenhet från fastighetsbranschen, och gärna bostäder, ser vi som starkt meriterande.

Personliga egenskaper
För denna roll söker vi dig som är strukturerad och noggrann och med en förmåga att skapa goda relationer. Som person ser vi att du är positiv och öppen och trivs i en roll med flera kontaktytor och nära samarbeten.

Du trivs med att arbeta självständigt och ser lösningar snarare än problem. Du har en förmåga att lyfta blicken och prioritera rätt. Du motiveras av att ta initiativ, och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Vidare är du prestigelös och serviceinriktad och ser därmed inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en öppen och familjär miljö med närhet till affärsbeslut, delaktighet och personlig utveckling. Här är både medarbetare och hyresgäster nöjda! Då rollen som Ekonomiassistent är ny ges du stor frihet att sätta din personliga struktur och prägel för att nå uppsatta mål. Olov Lindgren är ett familjeägt fastighetsbolag med lång historia, stabil ekonomi och höga krav på kvalitet och långsiktighet. Du kommer till en vänlig miljö, där det anordnas gemensamma trevliga aktiviteter som AW:s, konferenser etc.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Olov Lindgren med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 12 augusti. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennica Klaman på jennica.klaman@realcompetence.se

Om Olov Lindgren
Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. Vi äger och förvaltar 116 fastigheter i Stockholm. Affärsidén är att förvärva och bygga samt förvalta och utveckla egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Våra kärnvärden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen engagemang, omtanke, långsiktighet och utveckling. Läs mer på Läs mer på www.olovlindgren.se