Lediga jobb

Client Manager

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Kategori(er):
    Övrigt
  • I samarbete med:
    Real Competence logotyp

Savills söker Client Manager

Är du en självgående relationsskapare som drivs av resultat? Har du ett intresse för långsiktig kommersiell förvaltning i ett spännande och snabbt växande bestånd? Trivs du i en företagskultur som präglas från konsultsidan och som samtidigt har en familjär stämning med öppenhet och högt i tak? Savills erbjuder en affärinriktad och stabil roll till dig som vill vara med på en fartfylld resa framåt!

Bakgrund
Som ett led i Savills fortsatta arbete framåt söker vi nu en självgående Client Manager till Stockholm. Vi förstärker fastighetsteamet där du blir en viktig lagspelare framåt. Kanske är du i ett skede där du nu vill bredda din roll och jobba närmare besluten och resultaten? Eller utöka ditt operativa förvaltningsarbete med mer strategiskt ansvarstagande?

Din roll
Som senior Client Manager på Savills har du en kundnära roll där du är resultatansvarig för ett fastighetsbestånd bestående av mestadels kontor i centrala Stockholm, samt logistik, några bostäder och retail runt om i Sverige. I denna roll ingår du i ett engagerat och affärsdrivet team där ni tillsammans har ett nära samarbete med drift, ekonomi och hyresadministration. Vidare ansvarar du för uthyrning (med hjälp av Leasing), lokalhyresförhandlingar och upprättande av lokalhyresavtal, där det förekommer. Rollen innebär ett kund- och affärsansvar och ditt uppdrag är att leda utvecklings- och förvaltningsarbetet i beståndet med fokus på att vara kundnära, fånga upp affären och driva utvecklingsmöjligheter långsiktigt. Dessutom säkerställer du stabila kassaflöden och driftnetto.

I rollen som Client Manager får du möjligheten att vara ytterst ansvarig för dina kunder samt ta in nya prospekt. Med din passion för fastigheter och affärer ansvarar du för att utveckla och förvalta din fastighetsportfölj med kunden i fokus. Savills har kommit långt i sitt arbete med digitalisering där du kommer vara en del i fortsatt arbete framåt.

I denna roll rapporterar du till Head of Property Management och utgår från vårt centralt belägna huvudkontor på Regeringsgatan 48 i Stockholm city.

Arbetsuppgifter

  • Budget- och resultatansvar för tilldelad portfölj.
  • Kundrapportering enligt uppsatta mål och nyckeltal.
  • Vara beställare av ombyggnationer, hyresgästanpassningar och planerat underhåll.
  • Ansvarig för att myndighetskrav genomförs.
  • Identifiera utvecklingspotential i de befintliga fastigheterna.
  • Upprätta och efterfölja miljöplan för fastigheten, arbeta med ESG-frågor och löpande följa upp.
  • Initiera, driva och samordna affärer.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har en relevant fastighetsrelaterad högskoleutbildning eller likvärdigt, med minst 5 års erfarenhet av förvaltning och ett genuint intresse för affärer och fastigheter. Körkort B är ett krav.

Vidare har du dokumenterad erfarenhet av kommersiell förvaltning där tidigare budget- och kundansvar är meriterande. Du är en van Office-användare, i synnerhet av Excel samt har mycket god förmåga att uttrycka dig i Svenska och Engelska då tala inför styrelser och rapportering är av vikt.

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid ditt engagemang och dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i den här rollen är det viktigt att du har ett naturligt driv, är målorienterad och har ett affärsmässigt tänk. Du är trygg i dig själv och din kompetens och har lätt att skapa relationer då tjänsten kräver ett gott samarbete såväl inom bolaget som med externa parter. Du driver dina projekt och processer framåt, har ett tydligt kundfokus och arbetar lika väl självständigt som i relation med andra. I ditt arbete är du strukturerad, tar ett helhetsansvar och ser till verksamhetens bästa. Andra egenskaper vi värderar högt är en positiv inställning, förmågan att ha många bollar i luften, hitta prioriteringar och ett lösningsorienterat förhållningsätt.

Vad erbjuder vi?
Hos oss får du vara en del av ett sammansvetsat team med hög kompetensnivå och engagemang. Du har möjlighet till både flexibla arbetstider och delvis distansarbete.

Vi erbjuder dig en utvecklande och varierande roll i en spännande miljö. Arbetsplatsen präglas av sunt klimat, inspirerande kollegor och stort engagemang där alla medarbetare är viktiga för helheten. Du kommer ha möjlighet att utveckla rollen avseende kundrelationer, affärsmässighet och nytänkande samt vara med och utveckla och effektivisera både förvaltningsaffären och verksamheten. Vi är ett socialt kontor som gillar att aktivera oss tillsammans!

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Savills med Real Competence. Du söker tjänsten genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 28 september 2023. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofi Resander på sofi.resander@realcompetence.se

Om Savills
Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med över 40 000 anställda och över 700 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt projekt. Läs mer på savills.se