Lediga jobb

Chef Business Control till Hembla

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Övrigt

 

Hembla är fastighetsbolaget som sätter hyresgästen i fokus. Vi är en av landets största privata hyresvärdar och vi är stolta över hur vi nått dit – tack vare våra medarbetare. Drygt 280 personer är vi nu som jobbar på 19 orter i landet. Vi kommer från många olika länder, kulturer och bakgrunder men vi har en viktig sak gemensamt. Vi tror på att skapa levande stadsdelar där människor trivs. Vi tror att detta bäst görs tillsammans, med en vilja att alltid bli bättre. Vill du vara med oss på resan?

Rollen
Till Finansfunktionen söker vi nu en Chef Business Control. Tjänsten rapporterar direkt till CFO och leder samt utvecklar arbetet för bolagets Business Controllers. Funktionen ansvarar för att ledning och verksamhetschefer löpande får information för att kunna följa, leda och påverka verksamheten.

Du förväntas aktivt arbeta med att förbättra och utveckla analys och uppföljning inom ditt ansvarsområde. Du arbetar nära bolagets ledning, analysgrupp samt ekonomiavdelningen och kommer ha en frekvent kontakt med många delar av bolagets operativa verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda och utveckla Business Control funktionen på Hembla
  • Vara en nyckelperson i framtagandet av koncernens managementrapportering innefattande ledning-, styrelse-, bokslut- och andra interna rapporter
  • Stödja i arbetet i samband med kvartalsrapporter och årsredovisning
  • Initiera, leda och utveckla Hemblas budget- och prognosarbete efter riktlinjer från CFO
  • Löpande ge stöd till såväl förvaltnings- som projektorgansationen i budget- och prognosarbete samt övriga ekonomiska frågor
  • Följa upp och analysera resultat ned på fastighetsnivå
  • Följa upp och analysera investeringar i fastighetsbeståndet
  • Löpande uppföljning av den operativa verksamheten och stödja densamma med ekonomiska analyser
  • Vidareutveckla ekonomiska processer och rutiner utifrån ett controllerperspektiv
  • Förbättra och förvalta analysmodeller och prognosmodeller
  • Vidareutveckla och analysera relevanta koncernövergripande KPIs

Det här förväntar vi oss

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har minst 8 års erfarenhet av kvalificerad managementrapportering och finansiell planering, helst från fastighetsbranschen. Du har erfarenhet av en liknande tjänst med goda kunskaper inom redovisning och en bra förståelse för alla komponenter i den finansiella rapporteringen. Du har naturliga ledaregenskaper och tycker om att bidra till medarbetarnas utveckling.

Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann med ett stort intresse för analys. Du har ett genuint intresse av affären och har en förmåga att se relationen mellan affärsaktiviteter och finansiellt utfall. Du är van vid att arbeta självständigt men uppskattar även att arbeta tillsammans med andra och trivs i en roll som innebär många kontaktytor. Vidare är det viktigt att du har ett intresse för affärssystem och beslutstödsverktyg då du också kommer agera som funktionens kravställare.

Du är en engagerad och målmedveten person med hög arbetskapacitet och förmågan att alltid leverera kvalitativt arbete inom den fastställda tidsramen. Du är en god kommunikatör både i tal och skrift med god förmåga att förbereda presentationer till ledning och styrelse.

Din ansökan

Ta chansen att arbeta på ett snabbrörligt bolag inom fastighetsbranschen! Välkommen med din ansökan för tjänsten via www.boardtalk.se. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Mats Holmberg, tel. 072-853 23 13 eller rekryteringskonsult Malin Sager, tel. 073-690 36 05. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.