Lediga jobb

CFO till växande Fastighetsbolag

  • Boardtalk

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Övrigt

Är du en person som vill verka i en entreprenöriell miljö? Nu finns möjligheten att arbeta i ett trevligt och engagerat team inom ett expansivt och framgångsrikt bolag på den svenska fastighetsmarknaden. Bolagets personal drivs av viljan att göra långsiktiga bra affärer och att utveckla bolaget.

För att trivas hos vår kund och för att vara framgångsrik i rollen som CFO, har du en bakgrund från fastighetssektorn och är van att arbeta med den finansiella och legala delen av transaktioner. Du trivs i entreprenöriella snabba organisationer där du får en möjlighet att vara med och skapa framgång. Vi ser gärna att du är analytisk, redovisningsintresserad, har sinne för detaljer men intresse för helheten.

Om tjänsten

Arbetet sker i nära samarbete med andra enheter bolaget, och du rapporterar till bolagets VD. Ekonomifunktionen är outsourcad till extern part men styrs av CFO som är placerad på bolagets moderna kontor i centrala Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Du kommer att arbeta mycket nära bolagets VD och vara ansvarig för ekonomiska frågor som ingår i bolagets drift, styrning och ekonomisk affärsplanering
  • Ansvara för uppföljning av investeringar och rapportering till investerare, banker samt styrelse.
  • Från ett redovisningsperspektiv vara delaktig i förvärv/försäljningar av fastigheter vilket innebär ett nära samarbete med kollegor, banker och jurister.
  • Tillsammans med affärsområdeschef eller fondansvarig säkerställa att ingångna avtal efter genomförda fastighetstransaktioner efterlevs
  • Ansvara för och analysera investeringarnas likviditet samt föreslå och genomföra åtgärder (neddragningar från investerare/banker samt utdelningar till investerare).
  • Hålla ihop arbetet med budgetprocess, intern styrning och kontroll.
  • Tillsammans med externa redovisningsbyråer ansvara för kvartalsrapportering, koncernkonsolidering och koncernbokslut.
  • Besörja att årsredovisningar för bolag i koncernen är upprättade samt att revision utförs effektivt och korrekt.
  • Säkerställa att formalia i form av bolagsstämmor, styrelsematerial och styrelseprotokoll etc. genomförs/upprättas
  • Vara ansvarig kontakt för externa intressenter såsom myndigheter, banker, revisorer och advokater.
  • Omvärldsbevakning med fokus på frågor kring skatt, moms och redovisning
  • Löpande utveckling av modeller för rapportering och styrning

Kvalifikationer och önskad kompetens

  • Du har universitetsexamen med inriktning mot redovisning, finansiering, eller motsvarande med minst tio års relevant erfarenhet från fastighetsbolag
  • Du är driven, utåtriktad med hög integritet samt har en förmåga att leverera konkreta resultat
  • Flexibel och förmåga att samarbeta samt har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
  • Utmärkta kunskaper i MS Office, speciellt Excel och PowerPoint

För att trivas i rollen bör du uppskatta ansvarstagande samt en flexibel och entreprenöriell företagskultur där det är högt både i tempo och tak och där du har möjlighet att ta egna initiativ och påverka både din egen och bolagets utveckling. Som person är du engagerad, initiativrik och ansvarstagande med en god social kompetens. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt, har ett högt personlig driv och en arbetsmoral med en stark vilja att lära nytt.

Din ansökan

Ta chansen att arbeta på ett framgångsrikt bolag i fastighetssektorn! Välkommen med din ansökan för tjänsten via www.boardtalk.se. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Mats Holmberg, tel. 072-8532313 eller rekryteringskonsult Karin Sundberg, tel. 070-5769076. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.