Lediga jobb

Centre Manager – Sturegallerian

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Förvaltning
  • I samarbete med:
    Real Competence logotyp

DEAS Asset Management söker Centre Manager – Sturegallerian

Är du en lyhörd relationsbyggare med ett stort intresse för köpcentrum? Vill du vara med och fortsätta utveckla en av Stockholms mest kända destinationer för livsstil, matupplevelser och välbefinnande.

DEAS söker en Centre Manager till sitt team i Stockholm.

Bakgrund
DEAS Asset Management har ambitionen att växa med befintliga och nya kunder under de närmaste åren. Som en del i att skapa ett mer attraktivt erbjudande till våra kunder kommer vi utöka vårt tjänsteutbud och tillfoga nya kompetenser och därför söker vi nya medarbetare till vårt team i Stockholm.

DEAS Group
DEAS Group är en av Nordens ledande kapitalförvaltare inom fastigheter och förvaltar tillgångar på uppdrag åt nordiska och internationella institutioner, fonder och family offices. Vi är över 1 000 medarbetare som utgår från åtta kontor i Norden, med huvudkontoret beläget i Köpenhamn​. Vi är en nordisk strategisk partner som täcker hela värdekedjan inom de viktigaste fastighetssektorerna.

År 2021 utökade DEAS sin fond- och kapitalförvaltningsverksamhet med förvärvet av Abrdns nordiska fastighetsplattform; ett erfaret team med en lång meritlista och där merparten av medarbetarna i Stockholm kommer ifrån.

DEAS Asset Management
Det svenska teamet består av 14 medarbetare, många med lång och bred erfarenhet. Majoriteten av teamet har 20+ års erfarenhet av att förvalta, investera och leverera attraktiv avkastning i fastigheter åt svenska och internationella kunder.

Vårt team har specialistkompetens inom investering, finansiering, projektutveckling och tillgångsförvaltning samt en stark historik av att leverera attraktiv avkastning och tjänster av hög kvalité.

Ett stort fokus på ESG är en förutsättning och en naturlig del i vårt arbete för att säkerställa kvalitén i våra tjänster. Detta med hänsyn till de utmaningar som fastighetsbranschens påverkan på klimatet innebär tillsammans med våra kunders fokus på hållbarhet och ansvarsfullt fastighetsägande.

Sturegallerian
Sturegallerian genomgår en omfattande modernisering för att tillskapa nya kontors- och handelsytor på en av Stockholms mest attraktiva adresser samt för att fortsatt vara en given del av Stockholms nöjesliv. Beställare av uppdraget är Sturegallerian AB och Peab har fått uppdraget att genomföra projektet. TAM Group driver utvecklingsarbetet och DEAS Asset Management sköter förvaltningen och driften av gallerian. Projekttiden löper till november 2026.

Tjänsten
I denna roll är samverkan i fokus. I rollen som Centre Manager kommer du att vara en viktig länk mellan fastighetsägare, besökare, hyresgäster och andra samarbetsparter.

Du är ansvarig för den dagliga verksamheten i Sturegallerian och agerar som fastighetsägarens representant gentemot hyresgäster samt kvalitetssäkrar och följer upp driften av gallerian (fastighetsskötare, bevakning, städ m.m.). I din vardag arbetar du i team med Asset Manager, Technical Manager, Marketing Manager och Letting Manager samt rapporterar till uppdragsansvarig på DEAS.

Rollen är bred och självständig men det krävs även att du har viljan och förmågan att arbeta i team och nyttja dina kollegors styrkor för att tillsammans skapa bästa möjliga värden för Sturegallerian. Att vara lyhörd, lösningsorienterad och framåtdrivande samt ha förmågan att se sammanhang tror vi är några av nycklarna till framgång.

Du kommer att ingå i en sammansvetsad arbetsgrupp med nära ledarskap. Du kommer att utgå från vårt trevliga kontor på Sveavägen 9.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kontakt med hyresgäster för att säkerställa att butikerna drivs på ett tillfredsställande sätt för gallerian.
  • Medverka till gallerians utveckling genom återkommande utvärdering av gallerian och dess butiker.
  • Framtagande av omförhandlings- och uthyrningsstrategi tillsammans med Asset manager och Letting Manager.
  • Genomföra omförhandlingar i samråd med Asset Manager och Letting Manager.
  • Ta fram hyresavtal.
  • Upprätta budget i samråd med Asset Manager och Technical Manager.
  • Aktiv uppföljning av budget samt rapportering månadsvis och kvartalsvis.
  • Ta fram marknadsföringsplan och marknadsföringsbudget i samråd med Marketing Manager.
  • Utvärdera aktiviteter och marknadsföringskampanjer tillsammans med Marketing Manager.
  • Representera fastighetsägaren på företagarföreningens möten i samarbete med Marketing Manager.
  • Följa upp och analysera omsättningen för enskilda butiker.
  • Genomföra rondering av gallerian och koordinera personalen.

Erfarenhet och kompetens
Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom relevant område alternativt motsvarande förvärvade kunskaper samt ett genuint intresse och förståelse för handel och butikernas verksamheter.

Kanske arbetar du idag i en liknande roll som centrumchef, centrumledare, kommersiell förvaltare/ uthyrare inom handel eller liknande och vill bredda dig? Eller går du i tankarna att arbeta mer verksamhets- och affärsnära i ett litet team och nära besluten.

Oavsett vilket, så tror vi att du är van vid att hantera olika kontaktytor på ett exceptionellt sätt, har förhandlingsvana och trivs med arbete som innebär sociala kontakter.

Erfarenhet av hyresförhandling och affärsutveckling är meriterande.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett naturligt driv och är lösningsorienterad med förmågan att tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål. Du har en god förmåga att nätverka och bygga långsiktiga relationer. Då rollen är bred kommer du även att behöva växla snabbt mellan olika frågeställningar och prioritera.

Utmärkande för dig som person är din positiva grundinställning och nyfikenhet. Du är trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet. I ditt arbete är du kreativ, initiativrik med förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten.

Med ett strukturerat arbetssätt och en god prioriteringsförmåga skapar du ordning och inger förtroende i ditt arbete.

I denna rekrytering kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
I rollen som Centre Manager kommer du att, tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor, skapa affärs- och kundnytta och driva en av Sveriges mest attraktiva gallerior.

I din roll har du stor frihet att sätta din personliga struktur och prägel för att nå uppsatta mål. DEAS organisation är platt, snabbfotad och flexibel vilket gör att det är nära till besluten. Hos oss får du ett kreativt och verksamhetsnära arbete i en dynamisk och familjär miljö.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar DEAS med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 4 mars 2024.  Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Farnaz Mortazavi på farnaz.mortazavi@realcompetence alternativt Heléne Premler på helene.premler@realcompetence.se