Lediga jobb

Avtal- och hyresadministratör

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Avtal- och hyresadministratör

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter med fokus på att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, arbeta och vistas – idag och i framtiden. Vi finns där Sverige växer; i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö, där vi förvaltar våra områden med egen kompetent och engagerad personal. Tillsammans med kunder, kommuner och andra samarbetspartners får vi platser att utvecklas och växa i enlighet med vår vision – Alla vill leva i vår stad.

Vill du arbeta i en roll där du är specialist på kommersiella hyresavtal tillsammans med trevliga kollegor i en härlig och framgångsrik organisation? Gillar du både affärsnära administration, samarbete och service? Då kan det vara just dig som vi söker till tjänsten som Avtal- och hyresadministratör!

Atrium Ljungberg erbjuder dig en central och viktig roll då du utformar och administrerar kommersiella hyresavtal samt säkerställer att hyresavtalen är utformade på ett korrekt sätt. Du arbetar mot ett specifikt geografiskt område där du ansvarar för att skapa de avtal som är kopplade till fastigheterna inom ditt fastighetsområde. Du arbetar affärsnära och i samarbete med bl.a. Fastighetschefer och Leasing Managers.

Du utgår från Atrium Ljungbergs aktivitetsbaserade huvudkontor i Sickla som har fått utmärkelsen ”Sveriges snyggaste kontor” och kommer med jämna mellanrum även att arbeta ute på det lokalkontor som tillhör ditt fastighetsområde. Tillsammans med nio trevliga kollegor tillhör du hyresavdelningen som kännetecknas av hög servicenivå och kvalitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utforma och administrera hyresavtal.
  • Göra uppsägningsunderlag till hyresavtal och bevaka ärenden i hyresnämnden.
  • Vara delaktig i rapportering av statistik och prognoser.
  • Ombesörja och säkerställa korrekt avisering till kunder.
  • Delta i enhetens utveckling av digitalisering.
  • Ha kundkontakt gällande frågor om hyresavtalen.
  • Genomföra årlig avräkning av omsättningshyror, fastighetsskatt samt drifttillägg.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som avtal- och hyresadministratör eller liknande roll där du har arbetat med och gärna även utformat kommersiella hyresavtal. Du har goda kunskaper inom hyresjuridiken. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt är van att arbeta i olika system. Det är meriterande om du har en för tjänsten relevant utbildning samt om du tidigare har arbetat i Unit 4 Property Management (Fastnet).

Personliga egenskaper
För att du ska trivas och lyckas i rollen så tror vi att du gillar att ta ansvar och att själv planera och strukturera ditt arbete. Du trivs i en administrativ roll med många kontaktytor och det faller sig naturligt för dig att ha ett gott samarbetsklimat och att hålla vad du lovar. Du är trygg i dig själv och i din profession samt levererar alltid med noggrannhet och kvalitet. Eftersom du gillar din specialistfunktion håller du dig regelbundet uppdaterad inom ditt område.

Vi fäster stor vikt vid ditt engagemang och dina personliga egenskaper. Atrium Ljungberg är ett bolag som genomsyras av värderingarna; långsiktighet, samverkan, pålitlighet och innovativt tänkande. Vi söker dig som vill leva efter dessa värderingar samt kombinera det med ditt dagliga arbete som Avtal- och Hyresadministratör.

Vi erbjuder
Hos Atrium Ljungberg får du en central och viktig roll i ett av Sveriges största fastighetsbolag där det alltid är något på gång. Atrium Ljungberg är ett värderingsstyrt bolag med en öppen och hjälpsam atmosfär. Här får du arbeta tillsammans med engagerade kollegor och en lyhörd och närvarande chef. För femte året i rad har Atrium Ljungberg utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser i kategorin medelstora organisationer i Great Place to Works utvärdering.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Atrium Ljungberg med Fasticon Kompetens AB. För att söka tjänsten registrerar du CV och personligt brev på www.fasticonjobb.se.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då vi träffar kandidater löpande, dock senast den 20 september. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Petré på 0708-123333, ulrika.petre@fasticon.se.