Lediga jobb

Analytiker till Hedman Modée & Partners

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Analytiker

Bakgrund
Hedman Modée & Partners erbjuder fastighetsrelaterad rådgivning och interimslösningar inom strategi, transaktioner, fastighetsutveckling och tillgångsförvaltning. Bolaget grundades 2016 och har haft en kraftig tillväxt de senaste åren och står nu inför en fortsatt expansion. Vi har sedan en tid stor efterfrågan på våra tjänster och behöver därför förstärka vårt team i Stockholm med ytterligare en anställd.

Tjänsten
I rollen som analytiker har du en central funktion i en platt organisation med korta beslutsvägar. Du har ett nära samarbete med ledningen, där din roll innefattar både arbete enskilt och i grupp. Bolagets uppdragsgivare utgörs av fastighetsägare, fonder och institutioner, såväl nationella som internationella samt övriga aktörer i fastighetsbranschen. Tjänsten är på heltid och du utgår från vårt nya kontor på Kungsgatan i centrala Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar uppdrag inom följande områden:

  • Analys: analysera fastigheter och bolag, marknadsanalyser för olika delmarknader och fastighetstyper samt kassaflödesanalyser
  • Transaktion: medverka vid förvärvsprocesser, genomföra och koordinera Due Diligence-processer
  • Strategi: ta fram beslutsunderlag och presentationer för våra kunder samt vara delaktig vid presentationer etc
  • Fastighetsutveckling: medverka i planprocesser, upprätta projektkalkyler, framtagande av beslutsunderlag och marknadsanalys

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning såsom civilingenjör, civilekonom, jurist eller liknande med 0-2 års arbetslivserfarenhet. Eftersom du kommer ha en central roll i olika transaktions- och analysuppdrag, vill vi att du har ett genuint intresse för fastighetsbranschen. Erfarenhet som analytiker, värderare, fastighetsekonom eller liknande är meriterande, men huvudsaken är att du har en drivkraft och en vilja att utvecklas.

För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i Excel och Powerpoint och mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter är du van vid arbete som innebär sociala kontakter och nära samarbeten. För denna tjänst söker vi dig som är analytiskt lagd samt har god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du, liksom vi, gillar affärer och att du är effektiv och skapar momentum i projekten. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter, framför allt externt, och du kommer ha nytta av din förmåga att skapa och vårda goda relationer. Givetvis är du kundorienterad där engagemang och kvalité är hörnstenar i ditt arbete. Vi värdesätter dina personliga egenskaper mycket högt.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du möjligheten att arbeta nära företagsledningen och med ett stort eget ansvar. Du kommer jobba mycket brett och ha stora möjligheter att påverka din egen, och företagets utveckling. Vi besitter en bred kompetens och tillsammans har vi kapacitet att lösa även de mest komplicerade frågeställningar. Vi är en professionell rådgivare som arbetar relationsbaserat med våra kunder.

Kontaktuppgifter och ansökan
Intresserad av tjänsten? Kontakta Oscar Nyquist på 0738-55 89 91 eller skicka ditt CV, personliga brev samt betyg direkt till oscar.nyquist@hmpartners.se. Välkommen med din ansökan redan idag, urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum 2022-05-29.