Lediga jobb

Affärsutvecklingsansvarig inom infrastruktur till Svefa

  • Svefa

  • Information

  • Ort:
    Valfri placeringsort
  • Kategori(er):
    Affärsutveckling
  • I samarbete med:
    Proper People logotyp

Svefa erbjuder spetskompetens och kvalificerad rådgivning inom värdering & analys, fastighetsinformation, samhällsbyggnad & fastighetsutveckling, strategisk & operativ förvaltningsrådgivning samt transaktioner & uthyrning. Tillsammans är vi över ca 200 medarbetare fördelade på 18 kontor i landet och omsätter årligen 300 MSEK. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighets- och energibolag, investerare, byggbolag, banker, myndigheter och kommuner till mindre lokala fastighetsaktörer som alla uppskattar vår kombination av fastighetskompetens och affärsintelligens.

Vi söker Affärsutvecklingsansvarig inom Infrastruktur till Svefa med valfri placeringsort

Svefa fortsätter växa och vi ser fram emot att utöka vår verksamhet inom infrastruktur med en affärsutvecklingsansvarig konsult. Gillar du att skapa värde för kunder och att jobba i en självständig roll i en jordnära organisation med mycket kunskap? Är du en person som har strategiskt tänk, som är förtroendeingivande och som vill bidra till Sveriges omställning till förnybar energi?

Vi söker nu dig som har mångårig erfarenhet från markåtkomst- och exploateringsfrågor kopplat till infrastruktur och som trivs i en konsultroll med stort kundfokus. Vill du jobba från Göteborg, Malmö eller Stockholm? Eller kanske från något av våra mindre kontor i exempelvis Gävle, Norrköping eller Umeå? Rollen går att anpassa efter dina önskemål vad gäller arbetsort. Välkommen till oss!

Tjänsten
Som konsult inom vårt affärsområde Samhällsbyggnad och Fastighetsutveckling kommer huvuduppgiften vara att jobba med markåtkomst- och exploateringsfrågor kopplat till infrastruktur. Det innebär att ge rådgivning i tidiga skeden i infrastrukturprojekt, exempelvis vad gäller tillståndsprocesser, prövning av myndighetsbeslut eller förhandlingar och upprättande av avtal för markåtkomst.

Den andra delen av arbetet kommer vara att arbeta som affärsutvecklingsansvarig. Det betyder att du – med syfte att skapa en attraktiv affär – kartlägger kunders behov, identifierar affärsmöjligheter, skräddarsyr erbjudanden och bygger kundrelationer. Du kommer också till viss del jobba med marknadsföring och vara delaktig i rekryteringar till affärsområdet. Rollen erbjuder en mix av strategiskt fokus men också hands-on-arbete med synliga resultat.

I rollen som affärsutvecklare kommer du tillsammans med engagerade kollegor driva området framåt där du tar fram nya affärserbjudanden, testar idéer, trendspanar och delar med dig av kunskap. Eftersom Svefa har ett brett utbud i branschen kommer man också ha mycket utbyte av kollegor inom andra affärsområden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Uppdragsverksamhet inom markåtkomst
  • Framtagande av nya affärserbjudanden
  • Ansvarig för process- och kvalitetsfrågor
  • Bemanna utvecklingsprojekt i samråd med affärsområdeschef
  • Medverka i framtagandet av affärsplan tillsammans med affärschefer och affärsområdeschef
  • Planering av marknadsföringsinsatser
  • Sälja in uppdrag till affärsområdet
  • Delta på branschevent
  • Delta i rekryteringsprocesser
  • Finna affärsmöjligheter och uppdrag för hela Svefa
  • Ansvara för kundrelationer

Beroende på var i landet du finns idag så kan du välja placering på ett av flera kontor där vi idag är representerade. Du kan utgå från Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Halmstad, Örebro, Gävle, Umeå, Östersund eller Luleå. Resor i tjänsten förekommer.

Du rapporterar till lokal Affärschef inom Samhällsbyggnad och Fastighetsutveckling och kommer att jobba tillsammans med våra konsulter inom Infrastruktur runtom i Sverige.

Vi erbjuder
Hos oss jobbar branschens bästa konsulter där man gärna delar med sig av sin kompetens till varandra. I rollen får du möjlighet att vara med och bygga ut konsultverksamheten inom Infrastruktur och du erbjuds en fri roll med stor möjlighet att påverka och vara kreativ. Vi är ett värderingsstyrt företag och företagskulturen präglas av professionalism, kundfokus och hög integritet. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som specialist och som affärskvinna/-man och du får tillgång till ett unikt nätverk i ett företag som har ambitionen att vara det skickligaste inom området.

Din bakgrund och person
Du har eftergymnasial utbildning och gedigen erfarenhet av markåtkomst- och tillståndsfrågor, med fokus på infrastruktur. Du har också gedigen erfarenhet inom det kvalificerade fastighetsrättsliga området framförallt inom tidiga skeden och intresse av att kartlägga och utveckla kunderbjudanden och koncept.

Som person är du affärsorienterad, kreativ och förtroendeingivande. Du tycker om att träffa både nya och återkommande kunder och har lätt för att bygga relationer både internt och externt. För att trivas hos oss bör tycka om att dela med dig av dina kunskaper, ha förmåga att tänka strategiskt och ha lätt för att samarbeta.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 12 juni 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.