Lediga jobb

Vi söker Centrumchef till Bästa Bergvik

  • Information

  • Ort:
    Karlstad
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Centrumchef

Vill du jobba på ett av Sveriges bästa köpcenter? Har du även kunskaper inom Retail/Handel och är duktig på marknadsföring samt att bygga och vidareutveckla ett varumärke? Då kan du vara den vi söker!

Du kommer att vara en nyckelperson för Bergviks fortsatta framgångsresa. Det kommer att bli en spännande resa och du som får denna roll har alla möjligheter att vara med och påverka samt bidra till utvecklingen. Du kommer att vara Bergviks ansikte utåt vad gäller både externa och intern marknadsföring.

Topprankat i Bergvik
Bergvik köpcenter är den största arenan för shopping i hela Värmland. Här på 54.000 kvm kan besökarna strosa mellan 70 butiker samt 11 caféer och restauranger. Med sitt strategiska läge längs E18 och riksväg 61 lockar det tillgängliga köpcentrumet nästan 6 miljoner besökare per år. Intresset för att etablera nya butiker är mycket stort och hyresgäster som redan är här har bara lovord att säga om köpcentrumet.

Under våren 2016 var det stor premiär där förnyelse av samtliga ytskikt både invändigt och utvändigt genomfördes och en stor uppfräschning av miljöer. Nya butikskoncept har flyttat in vilket innebär att man idag upplever en helt ny destination.
De senaste fem åren har Bergvik placerats sig topp tre i tävlingen ”årets populäraste köpcentrum” i Sverige. Där besökarna är särskilt nöjda med tillgängligheten, bekvämligheten och den attraktiva butiksmixen.

Idag är det tre fastighetsägare som förvaltar och driver Bergvik – Eurocommercial, Ancore AB och OK Värmland Fastighet AB.

Nu söker vi dig som brinner för att den dagliga verksamheten i centrumet ska fungera optimalt, för att hyresgästerna har bästa möjliga förutsättningar till att bedriva framgångsrik handel samt att besökarna trivs och återkommer. Du skall aktivt arbeta för att utveckla Bergvik, stärka centrets konkurrenskraft på marknaden och verka för en ökad omsättning och ett ökat antal besök. I rollen skall du aktivt arbeta för att bibehålla och utveckla goda relationer med uppdragsgivare och hyresgäster.

För oss är det viktigt att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund och våra kärnvärden: Passion för kollegor och kunder med excellens, innovation och integritet.

Dina ansvarsområden är bland annat följande:

PASSION FÖR KOLLEGOR OCH KUNDER
Som Centrumchef arbetar du tillsammans med marknadskoordinatorn för att på bästa sätt förvalta och utveckla köpcentrumet i enlighet med kundens målsättning i aktuellt förvaltningsavtal. Det kräver engagemang och en utpräglad förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl kollegor som kunder och andra intressenter.

Ditt arbete innebär att kontinuerligt bedriva kundvård gentemot kunder och hyresgäster. Du coachar butikerna i syfte att gynna omsättningen. Andra ansvarsområden är:

  • Varumärkesbyggande och marknadsföring av Bergvik såväl internt i centret som externt
  • PR inklusive regelbunden kontakt med media
  • Ansvar för centrumens förvaltning, strategiska utveckling och resultat
  • Verkställa och ansvara för att de av styrelsen fattade besluten genomförs.
  • Hyresgästkontakter
  • Medverka till att öka centrats besök och omsättning
  • Att på ett kreativt sätt skapa, utveckla och genomföra marknadsföring och aktiviteter som bidrar till en ökad kundtillströmning.
  • Personalansvar för centrumledningsteamet och att vara en positiv ledare som skapar en god stämning för handel bland hyresgäster och dess personal.
  • Månads- och kvartalsvis ekonomisk rapportering till kund såsom budget och prognos
  • Kontaktperson gentemot hyresgäster i avtalsfrågor
  • Rapportera och analysera hyresnivåer, driftskostnader, nyckeltal samt omsättnings- och besöksutveckling
  • Kontakt med kommun och andra intressenter i regionen
  • Bevaka utvecklingen av handel på lokal, regional och nationell nivå.

Newsec erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Klicka här för att ta del av Newsec-känslan och få en inblick i hur en arbetsdag kan te sig!

EXCELLENS
Vi tror att du som söker har en akademisk utbildning eller motsvarande. Flerårig erfarenhet av detaljhandel är meriterande och du får gärna tidigare ha arbetat som centrumchef. Har du även erfarenhet av fastighetsbranschen samt kunskaper är det meriterande men inget krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och är öppna för olika typer av bakgrund. Det viktigaste är att du är engagerad, relationsskapande och affärsmässig samt att du tycker att tjänsten låter som en drömroll.

För att lyckas i rollen måste du trivas i en föränderlig miljö, gilla att få nya utmaningar och vara beredd på att gå in helhjärtat i rollen och satsa långsiktigt. Vi ser att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och drivs av att arbeta i team och att utöva ett gott ledarskap. Du arbetar strukturerat – planerar, organiserar, driver och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, samt sätter upp och håller deadlines.

NYTÄNKANDE
Du har en personlighet som är kreativ och har känsla för trender i samhället. Du förutsätts bedriva ditt arbete med ett nytänkande anslag, Du deltar i bolagets verksamhetsutveckling och i kvalitetsarbetet genom dina förbättringsförslag.

INTEGRITET
Som person är du lyhörd och flexibel. Självständighet och prestigelöshet är också viktiga egenskaper. Konfidentialitets- och integritetsfrågor i förhållande till kunder och kollegor är alltid högt prioriterade i ditt arbete.

Övrig information
Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Capital Markets, Leasing, Asset & Property Management, Valuation & Advisory och Corporate Solutions. Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 1.000 medarbetare fördelade på 32 kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 2.000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Newsec Asset Management är Sveriges ledande förvaltare med en hög tillväxttakt och efterfrågan på våratjänster ökar.

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i Karlstad på Bergvik Köpcenter. Din ansökan, komplett med personligt brev och CV skickar du till mats.jaderberg@newsec.se. och alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mats Jäderberg på 070-6600124 alternativt mats.jaderberg@newsec.se.

För att ansöka om detta jobb skicka din information via e-post till mats.jaderberg@newsec.se

Ansök via webmail: Gmail / AOL / Yahoo / Outlook