Lediga jobb

Supportansvarig till Stronghold Business IT

  • Information

  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Övrigt

Stronghold Business IT är ett bolag inom Strongholdkoncernen, och har som uppgift att förse övriga bolag inom koncernen med IT-tjänster. Företaget ägs av Stronghold Invest som även är ägare av Newsec, Datscha och Niam. Tillsammans är dessa företag bland de största på Norra Europas fastighetsmarknad.

Strongholdkoncernen har beslutat att ligga i framkant i sin bransch avseende användning av IT och digitala tjänster. Som Supportansvarig kommer du att ha en central roll i arbetet med att driva, koordinera och strukturera supportteknikers arbete, på ett sätt som matchar organisationens operativa behov. Du kommer också löpande arbeta med att upprätthålla och förbättra processer, rutiner och dokumentation för koncernens operativa IT-miljö.

Du rapporterar till IT-chefen och ansvarar för att leverera en supporttjänst anpassad till koncernens behov. Du kommer att leda det operativa arbetet med att hantera incidenter, identifiera och lösa problem samt förbättra processer och stödja i framtagandet av tekniska lösningar för både de problem som uppstår i miljön såväl som de utvecklingsbehov som identifieras.

Du deltar också i att granska och stödja projekt och andra utvecklingsaktiviteter, där du även kan ingå som uppdragsledare eller samordnare för IT.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Koordinera och planera arbetet för att lösa incidenter
  • Hitta strukturella problem i miljön, och ta hjälp av våra leverantörer för att föreslå lösningar
  • Dokumentera lösningar på kända problem
  • Tillse så att teamet är informerat om aktuella fel och deras lösningar
  • Förbättra de rutiner som styr den operativa verksamheten
  • Koordinera leveranser av utrustning till personal och kontor
  • Sköta kontakter internt och externt vid beställningar, ändringar och avvecklingar
  • Delta i driftsmöten med driftsorganisationen

Initialt är ansvarsområdet vår svenska verksamhet men på sikt finns möjligheter till ett nordiskt ansvar.

Din profil
Du behöver ha erfarenhet från supportverksamhet, breda kunskaper om hur ett företags IT-infrastruktur ser ut och fungerar, och kunskaper om hur man bygger och förvaltar de processer som styr arbete inom IT-support.

Rollen ställer krav på god förmåga för planering och koordinering. Du bör vara en kommunikativ person som är bra på att hantera människor.

Tjänsten är placerad på ett av Strongholds kontor i centrala Stockholm. Du kommer att rapportera till Strongholds IT-chef och ha många kontaktytor både internt och externt, exempelvis ledningspersoner i Strongholds dotterbolag samt koncernens olika IT-leverantörer.

Skicka din ansökan så snart som möjligt till per.lidstrom@stronghold.se. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten går det bra att ta kontakt med IT-Chef Per Lidström, tel +46 730 899 009 eller på mail per.lidstrom@stronghold.se.

För att ansöka om detta jobb skicka din information via e-post till per.lidstrom@stronghold.se

Ansök via webmail: Gmail / AOL / Yahoo / Outlook