Lediga jobb

Avtal – Hyresadministratör Atrium Ljungberg i Stockholm

  • Atrium Ljungberg

  • Sickla Industriväg 19
  • 131 04 Nacka
  • 08-615 89 00
  • info@al.se
  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Hyresadministratör

Om företaget
Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vårt arbete handlar om att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, arbeta och vistas – idag och i framtiden. Vår inriktning är att långsiktigt äga, utveckla och förvalta framför allt handels- och kontorsfastigheter. Vi finns huvudsakligen i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö, där vi driver utvecklingen och förvaltningen med egen kompetent och engagerad personal. Tillsammans med kunder, kommuner och andra samarbetspartners får vi platser att utvecklas och växa med en vision om att alla vill leva i vår stad.

Är du social, noggrann och kan den kommersiella hyresjuridiken då kan du vara vår nya kollega till Atrium Ljungbergs trevliga hyresadministrationsteam.

Dina arbetsuppgifter
Som avtal-hyresadministratör hos Atrium Ljungberg innebär det att du har en central och viktig roll i att konstruera och administrera en stor mängd kommersiella hyresavtal. Du jobbar mot ett specifikt geografiskt område och kommer jobba nära marknadsområdeschefer, etablerare och uthyrare. I ditt team kommer du ingå som en av 8 personer på hyresavdelningen. Hyresavdelningen agerar affärstöd och jobbar på daglig basis med att stötta och serva samtliga marknadsområden på Atrium Ljungberg. Du kommer ha din bas på huvudkontoret i Sickla men med jämna mellanrum vara ute på lokalkontoret som tillhör ditt område.

  • Ta fram avtalsunderlag som bygger på uppgifter från etablerare, uthyrare eller marknadsområdeschefer
  • Bidra med rådgivande expertkunskap för att utforma hyresavtalen på ett korrekt sätt
  • Ansvara för administrationen av hyresavtalen med exempelvis omsättnings- och fastighetsskatteavräkningar, driftändringar och scanning
  • Ansvara för avisering till kunder och vara delaktig i inkassoprocesser vid behov
  • Göra uppsägningsunderlag till hyresavtal och bevaka ärenden i hyresnämnden
  • Delaktig i rapportering av statistik och prognoser
  • Delta i enhetens utveckling av digitalisering
  • Kundkontakt vid frågor om hyresavtalen
I rollen som hyresadministratör ser vi dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har en utmärkt administrativ förmåga. Du ges stort ansvar med frihet i rollen och det är viktigt att du som person är flexibel och får energi av att ge service, samarbeta och bygga relationer. Arbetet är stundtals hektiskt vilket kräver att du kan behålla lugnet och har förmågan att prioritera i dessa situationer.
Vi fäster stor vikt på ditt engagemang och dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer:

  • Gymnasiekompetens
  • Tidigare erfarenhet av att skriva kommersiella hyresavtal
  • Kunskap i hyresjuridik
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i skift och tal
  • Meriterande med erfarenhet från Fastnet
  • God IT vana

Titta gärna på hur det är att arbeta på Atrium http://al.se/jobba-hos-oss/

Om Newsec Competence
I denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence.
Vid frågor ang. tjänsten, vänligen kontakta Emelie Ryman via emelie.ryman@newsec.se eller 0700-12 52 57. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan.

Newsec Competence erbjuder kompetensförsörjning till fastighetsrelaterade företag på den svenska marknaden.Vår vision är att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna, lyhörda och framtidsorienterade leverantör av kompetenseförsörjning med hög personlig service.